Az alábbi kérdésekre kaphat választ a lentebbi cikkünkből.:
- Milyen ügyeket lehet intézni a FinanzOnline felületen?
- Miért jó ha van FinanzOnline kódom? Mit látok a rendszerben?
- Milyen gyakran használt szolgáltatások érhetőek el a FinanzOnline rendszeren keresztül?
- Miért lehet előnyösebb egy online adóbevallás?
- Hogyan lehet igényelni a FinanzOnline kódot?
- Egyszerűsített hozzáférés a FinanzOnline-hoz
- Honnan kérhetek a FinanzOnline rendszerbe belépési kódot?
- A megkapott kódokkal hogyan tudok belépni?
- Milyen fontos teendőim vannak a FinanzOnline fiókomba történő első belépéskor?
- Mit tegyünk ha letiltjuk magunkat?
- Mi történik, ha később sem sikerül belépni a FinanzOnline fiókba?
Milyen ügyeket lehet intézni a FinanzOnline felületen?
A FinanzOnline olyan szolgáltatás, melynek segítségével az adóbevallások és egyéb kérelmek bármikor kényelmesen kitölthetők és benyújthatók.
A teljes folyamat elektronikusan történik, a munkáltatók és egyéb hivatalok (pl. munkaügyi hivatal, ÖGK) által lejelentett bérhez kapcsolódó juttatások megtekinthetőek a rendszerben.
Miért jó ha van FinanzOnline kódom? Mit látok a rendszerben?
A rendszerben rögzítésre kerülnek a személyes adataim, az elérhetőségeim melyek közül a legtöbbet meg tudok változtatni éppen az aktuális állapotnak megfelelően. Látom a lejelentett ausztriai munkaviszonyom adatait, látom ha utalt a Finanzamt. Tudok adóbevallási vagy akár családi pótlék igénylést készíteni és beküldeni a Finanzamt részére. Van lehetőségem megnézni a Finanzamt nekem küldött üzeneteit, de akár tudok válaszolni is tudok a felületen keresztül a Finanzamt megkereséseire. Tehát a rendszer nagyon sokszínű ügyintézésre ad lehetőséget.
Milyen gyakran használt szolgáltatások érhetőek el a FinanzOnline rendszeren keresztül?
- adóbevallás és családi pótlék igény benyújtása, folyamat végigvezetése
- előkalkuláció
- béradatok, juttatások lekérdezése évekre bontva
- határozatok, adófolyószámla lekérés
Honnan kérhetek a FinanzOnline rendszerbe belépési kódot?
A FinanzOnline rendszerhez hozzáférés szükséges, amit a Finanzamt-tól lehet kikérni, így lesz egy saját FinanzOnline fiókunk. Ezt megtehetjük személyesen a Finanzamt-nál (azonnal megkapjuk a helyszínen a belépési kódokat), postai úton nyomtatvány kitöltésével (átfutási idő hosszabb, tapasztalataink szerint nem egy biztos kódkikérési mód, sok esetben nem érkezik meg a lakcímre a kikért kód), a FinanzOnline Login (bmf.gv.at) oldalon online regisztrációval, vagy az úgynevezett Handy-Signatur (mobiltelefonos elérés) segítségével ugyanezen az oldalon (Aktivieren der Handy-Signatur über FinanzOnline (bmf.gv.at).)
3 belépési kódot fog kapni:
- Teilnehmer-Identifikation
- Benutzer-Identifikation
- PIN
A megkapott kódokkal hogyan tudok belépni?
A Finanzamtnál kiadják a belépéshez szükséges 3 kódot (Teilnehmer-Identifikation, Benutzer-Identifikation, Passwort). Ezt követően a hármas kóddal történő első belépéskor a FinanzOnline Login (bmf.gv.at) oldalon a rendszer kéri a jelszó (Passwort) és a felhasználói név (Benutzer-Identifikation) újbóli megadását. Célszerű általunk könnyen megjegyezhető kódokat megadni és mindenképpen lejegyezni ha esetleg a későbbiekben elfelejtenénk! A jelszó esetében szükség van nagybetű, kisbetű, szám és különleges karakter megadására is, erre figyelni kell!
Milyen fontos teendőim vannak a FinanzOnline fiókomba történő első belépéskor?
A rendszerbe történő első belépéskor célszerű ellenőrizni az alapadatainkat (Grunddaten) és rögzíteni az e-mail címünket és telefonszámunkat, bankszámlaszámunkat.
Mit tegyünk ha letiltjuk magunkat?
Fontos! A rendszerben egy adott napon kétszer lehet sikertelenül próbálkozni a belépéssel. A harmadik sikertelen kísérlet után a rendszer letiltja a fiókot. Ha egy napon két alkalommal sem sikerül belépni, javasoljuk hogy egy másik napon próbálják meg újra, lehetséges hogy rosszul került beírásra valamelyik kód.
Mi történik, ha később sem sikerül belépni a FinanzOnline fiókba?
Van lehetőség elfelejtett jelszót kérni a Finanzamt oldalán(passwort vergessen und gesperrt). Ez csak abban az esetben lehetséges, ha a rendszerben korábban rögzítésre került akár e-mail cím vagy telefonszám. Ide küldi ki a rendszer az ismételt belépéshez szükséges aktiváló kódot.
Az online rendszerben lehetőség nyílik egy pontos előkalkulációra, hiszen ott a munkáltató által lejelentett béradatok alapján számol a rendszer.
Minden levél online érkezik, nem kell attól félni, hogy a postán elkeveredik az adóhivatal által küldött értesítés.
Erről (amennyiben beállítja e-mail címét) e-mail-ben üzenetet is kap.
Éppen emiatt az érkező levelekre gyorsabban és időben van lehetőség reagálni, amennyiben erre szükség van.
Egyszerűsített hozzáférés a FinanzOnline-hoz
2022. május 5-től leegyszerűsödik a FinanzOnline bejelentkezés. Ez elsősorban a természetes személyekre vonatkozik.
A 2022. május 5. utáni első bejelentkezéskor a rendszer kérni fogja, hogy egy egyedi felhasználónevet állítson be. Ennek a felhasználónévnek különböznie kell az összes eddigi kódtól, és könnyen megjegyezhetőnek kell lennie.
Ezután bejelentkezhet a FinanzOnline-ba a megadott felhasználónévvel és ismert jelszavával (PIN-kóddal). A Teilnehmer-Identifikation és a Benutzer-Identifikation többé nem szükséges.
Azonban ezeket ajánlatos megtartani, mivel továbbra is használhatja őket a bejelentkezéshez, ha elfelejti a felhasználónevet.