A következő kérdésekre kaphat választ az alábbi cikkből:
Mikor beszélhetünk kettős háztartásról Ausztriában és Németországban?
Kinek hol kell bejelentve lennie az ingatlanokban?
A kettős háztartás létrejötte és feltételrendszere.
Miért fontos a kettős háztartás igazolása a visszatérítések kapcsán?
Milyen papírokat, igazolókat kell gyűjteni a sikeres ügyintézéshez?
Kettős háztartásról akkor beszélhetünk az Európai Unióban, ha a külföldön dolgozó családtagnak Magyarországon is van: vagy saját tulajdonú, vagy résztulajdonú ingatlanja, vagy bérelt lakása, háza.
Leegyszerüsítve; Azt kell látnia a Hatóságoknak, hogy van egy “bázis” ,ahol a család él és emellett van egy olyan fix hely Németországban vagy Ausztriában, ahol a kint dolgozó húzza meg magát hivatalosan.
Mindkét esetben az a lényeg, hogy amíg a családtag külföldön dolgozik, (Ez lehet a férj vagy a feleség is.), addig a magyarországi ingatlanban hivatalosan bejelentve tartózkodjék a házastárs vagy élettárs, esetleg gyermek vagy gyermekek.
További fontos feltétel, hogy az otthoni ingatlan közüzemi díjait és lehetőleg minden azzal járó költséget hivatalosan (minél bizonyíthatóbban) a külföldön dolgozó családtag fizesse és nevére szóljanak a számlák. (Lehetőleg az is fizesse be igazolhatóan ezeket a díjakat, akinek a nevére érkezik a csekk!)
A kinti szállás vagy bérelt ingatlan esetében feltétlenül szükség van a szállásadói vagy bérleti szerződésre. A kinti lakcím hivatalos bejelentése nagyban segíti az ügyintézést és sokszor kérik is az azt igazoló iratok másolatát!
A kinti rezsivel kapcsolatban nem igazán életszerű, hogy a közüzemi díjakról szóló számlák a bérlő nevére jöjjenek, ezért ha a rezsi költségeit plusz tételként számítja fel a bérbeadó, akkor szóljon arról is a szerződés, hogy mennyi rezsi tartozik a lakáshoz a bérleti díjon felül a bérlő(k)-re bontva.
Mindenképpen gyűjteni kell a fizetésekről szóló bizonylatot és a banki átutalások kivonatát esetleg a csekkekről a befizetést, vagy végső esetben a készpénz átadás- átvételi nyilatkozatokat!
Az itthoni ingatlannal kapcsolatban, a visszatérítés igényléséhez a rendszeres fizetést is igazolni kell, ugyancsak a kint dolgozó részéről. (banki utalás, csekk másolat, készpénzes átvételi elismervénnyel...)
Amennyiben mégsem a kint dolgozó nevére érkeznek a csekkek, akkor azt is meg lehet próbálni elfogadtatni a hatóságokkal, de nagyon erősen és logikailag könnyen érthetően kell bizonyítani az igénylés folyamán az összefüggéseket a szereplők és az ingatlanok között!
A kettős háztartás bizonyítása feltétlen szükséges a hazautazási költségtérítésnek az igényléséhez. Annak alapvető feltétele, hogy külföldön is legyen szálláshelyem, lakásom, albérletem, vagy a munkáltató által biztosított szállásom!
Az utazásokat igazolni kell vagy vonat esetleg repülő jegyekkel illetve saját vagy kölcsön gépkocsival történt utazásnál az évesen megtett km teljesítmény bizonyításával.
Az utazási költségek visszaigényléséről és annak feltételeiről,
Fontos!
Minden blogban leírt információ az adott legjobb tudásunk szerint lett megírva és a sok ezer sikeresen elvégzett ügyünk tapasztalataiból áll össze. Ellenben nem vállalunk felelősséget az itt leírtakra, mert sokszor vannak változások amiket nem feltétlenül tud követni ez a cikk vagy a szerző. Kérjük egyéni helyzetével kapcsolatban írjon nekünk itt, hogy minél aktuálisabb segítséget kaphasson!